НОВИНИ ЛЬВОВА

Спочатку дали збудувати готель, а тепер розглядають питання про підземний паркінг

Поділитись
Готель без паркінгу повноцінно існувати не може. Тим більше, якщо він новозбудований і “оселився” у самісінькому центрі Львова. Однак у Львові можливо все, точніше можливо будівництво задом наперед. 
 
Спочатку збудували готель біля пам’ятника Адаму Міцкевичу, а тепер чиновники Ратуші разом із депутатами будуть бавитися у “доброго і поганого поліцейського”, розглядаючи публічно способи як можна збудувати біля готелю паркінг. Саме про це сьогодні, 7-го серпня, будуть обговорювати на сесії міськради. І можна з впевненістю сказати, що паркінг у підсумку таки буде. Питання тільки, скільки дороговартісних метрів квадратних у центрі міста дістанеться готелю, а значить, ці метри будуть недоступні для львів’ян. Хіба б хтось захотів придбати задорого номер у готелю на одну ніч разом із паркінгом. 
 
Це при тому, що ще два роки тому, під час будівництва готелю говорили навіть про те, що, можливо, доведеться навіть “посунути” Адама Міцкевича, щоб облаштувати біля готелю паркінг.
 
Ба більше, у 2024 році рішення міськради Львова про затвердження містобудівних умов та обмежень для будівництва готелю на площі Міцкевича у Львові Верховний Суд України визнав незаконними.
 
Чим не прецедент для забудовників, які спочатку будують, а потім подають документи на отримання відповідних дозволів ? 
 
Отож 7-го серпня, як пишуть на сайті мерії, на розгляд сесії Львівської міської ради винесуть ухвалу, яка стосується ділянки на площі Міцкевича.
 
Чиновники наголошують, що йдеться не про передачу землі, а про початок процесу вивчення технічної можливості облаштування підземного паркінгу.
Фото ілюстративне.
Фото ілюстративне.

Як пояснюють у департаменті транспорту та міської мобільності, інвестор ще раніше отримав дозвіл на будівництво готелю.

Водночас жоден готель у центральній частині міста не може функціонувати без паркування, інакше навколишні вулиці та хідники перетворяться на стихійні стоянки (дивне трактування від чиновників, адже тротуари у центрі Львова із обмежувачами, а в інших місцях, якщо вони є, стоянка автотранспорту платна, зрештою, працюють евакуатори, які активно прибирають авто, що припарковані стоять з порушенням – ред.)

Ухвала, яку розглядатимуть на сесії, передбачає чіткий перелік вимог до інвестора:

  • проведення геологічних досліджень. Спершу необхідно з’ясувати, чи взагалі технічно можливе облаштування підземного паркінгу. У разі позитивного висновку — проєкт має включати сучасні технічні рішення.
  • розробка та погодження з містом план-схеми організації паркування. Паркінг має бути реалізований без зменшення кількості транспортних смуг на площі. Це — принципова вимога.
  • використання вертикальних автоліфтів. Це сучасна технологія, яка дозволяє автомобілям потрапляти в підземний паркінг без впливу на дорожній рух. Усі п’ять смуг мають бути збережені.

«Йдеться про перший технічний крок у процесі вивчення можливості створення підземного паркінгу. Якщо проєкт буде технічно обґрунтованим і відповідатиме усім вимогам міста, його можна буде реалізовувати.

Але лише за умови публічного та прозорого підходу, без жодних кулуарних домовленостей», — зазначив Олег Забарило, директор департаменту мобільності та вуличної інфраструктури міськради.

У мерії наголошують: це не передача ділянки у приватну власність. Йдеться про визначення рамок і зобов’язань для потенційного інвестора. Усі наступні етапи відбуватимуться відкрито та з урахуванням інтересів громади.

Від редакції додамо, що Адаму Міцкевичу байдуже чи цю ділянку передадуть у приватну власність чи в оренду на …49 років, якщо доступність до пам’ятника обмежать настільки, що подивитися на нього можна буде лише через приватну парковку.